Monday, July 20, 2015

N.I.K.I.T.A

The breeze of life brought me yet to another of its crossroads; Mellow. That was it.

My brazen company, the organization without any fear of the future, 
poised to claim its rightful territory in the clashes of dynasties, 
my ideology materialized, my life, my substance.
And then tragic.

Then I knew, life is just you and you alone. 
My company, the child I nurtured, the business built on our principles, MY PRINCIPLES, 
overturned in an instant. 
The monstrosity of my ex-partner stood gargantuan above me, 
with eyes of the devil glaring at me, stealing, robbing, looting, destroying; 
everything was taken away from me... ... That traitor. 
And the little bit of friendship, what little left of the foundation our trust was based on, 
disintegrated.

I felt pain, intensely.
I cried once, for 4 hours.
I couldn't sleep, for 10 days.

I drank. I partied. I shopped. I traveled. Then I met this guy, like a sunshine from nowhere.

And life was suddenly just a little better.


我知道我很强大
没有绊倒是可以让我站不起来的


可是心里有爱,所以不想站起来
不想站起来,面对这样贪婪的拍档,这样低级的拍档的老公
不想站起来,面对这种残酷,这种背叛,这种翻转猪肚就是屎


一路走来,我追求的和平,坦诚,
改变了我
看着自己慢慢变好,
一天好一点点
满心欢喜


我的生活,选择,没有要任何人认同
我学着负责任,承担我做的每一件事情


我没有要怪你
路是我选的
一起开公司,对你的信任,是百分百的
所以我是没有PLAN B的,不需要再问我了
我很蠢,也很懒
你和你老公结婚,他没有用,所以你有你的PLAN B
换做我是你,我会让另一半有用,大家一起成长进步面对,PLAN B还是不会出现的
在一起都没有真正努力365天,就想PLAN B
我很失望


当然,
还有,
我很好奇
你们这样欺负我,有快乐吗?
骇我的电邮,有成就感否?
用我的名义发色情视屏给我的客人和朋友,是不是很有趣?
删除我辛辛苦苦做的全部东西,资料,是不是很兴奋?
我希望你们满意和甘心。
同时也希望你们寻我开心以后,做其他有意义的事情 。


当然,
还有,
我也祈祷
希望神让我远离远离不好的你们


钱,是世界上最容易赚的东西。
而且是赚不完的。
你们应该不会懂。


然后我越来越感恩
身边每一个朋友都捍卫我
每一个
我真的只想放弃全部东西
他妈的生平第一次想谈恋爱
第一次放弃工作狂的身份
友达说给疯狗咬了,一点也不光荣,赶紧离开
友达说这些年我只是存了5千块,你需要钱我就汇给你
友达说 She won't change and you can't change her. Only God can.
友达说 Business is a war
友达说 I believe in karma, let's wait and see
友达说你真幸运,可以提早离开这么贱的人
友达说I believe everything happens for a reason
我爱你们

看看现在的马来西亚,生意真的不简单
我想我真的很幸运
突然被逼结束了公司
不需要面对这么多难题
否则现在应该负债累累

然后遇见她他她他她
好多好多新朋友
好多好多新知识
然后大家1234
帮助我,指导我,疼爱我,陪伴我,无条件的
这些日子,友达们陪我旅游,吃好吃的,喝好喝的,
啊~ Hibiki 真的好好喝啊~
还有很多礼物,买东买西
花钱真的好开心啊~


妈妈没有跟我要家用。
谢谢家人这么宠我。
就算我把家里弄很乱,我的东西放这里那里,
我吃饭不想洗碗,不想折衣服,
睡到自然醒,不梳头,
家人最可怕的地方是不管我怎样放肆,
他们都没有反应。。。
真是太感动了。


绊倒后其实也挺幸福的,天天睡午觉,啊~ my dream life,
午觉怎么这么好睡,
还有泡澡,穿美美,买了好多首饰... ...


想到要站起来,
真的很显
可是身边的宝贝友达们都等我回到轨道
我笑笑说我会的
然后心里想到不能天天睡午觉就有点扁嘴
都说钱是赚不完的嘛... ...


我真的太爱你们了
我要庆祝


庆祝后就真的要站起来
做回强大的自己

大重点是要怎样庆祝才好呢 :)

3 comments:

墮天使 - 祥 said...

希望妳一切安好。

除了妳身邊的好友,妳還有我這個隱形的朋友。

大吃一餐吧。

Anonymous said...

:) 我很好。谢谢你。

Sunshine said...

I'm glad I could be by your side when you needed someone. Couldn't imagine how hard it had been for you all the time you were alone. I'll always be your sunshine. I miss you already.